Divat : Tovább tart, mint a szex |
Tovább tart, mint a szex
Szandybaby 2007.01.13. 14:20
Állítja Madonna kedvenc tervezője Manolo Blahnik cipőiről. Sztárcipész ő, akinek modelljei a szépséget, a nőiességet, a finomságot és az erotikát hivatottak hangsúlyozni.
- A szabászolló királya vagyok – tartja magáról Blahnik, akinek első meghatározó élménye Marlene Dietrich volt, amint magas sarkú cipőjében vonul. Nálunk Sarah Jessica Parker tette ismertté, amikor a Sex és New York című sorozatban részenként átlagosan egyszer egy kirakat üvegére tapadva sóhajtozott a legújabb vagy a legszebb vagy a legmagasabb sarkú Manolo Blahnik cipő után…
Pedig Blahnik sztár – akárcsak azok, akik cipőit viselik. Ilyen volt Diana hercegnő és Paloma Picasso, most is ilyen Madonna vagy épp SJP.
Műanyag szandálok és az első sarkak
Manolo Blahnik 1942-ben született a Kanári-szigeteken, apja cseh, anyja spanyol volt. Kezdetben díszlettervezőnek készült, a genfi egyetemen még építészetet és irodalmat tanult. A cipőtervezésbe csak a ’70-es években kóstolt bele…
Első üzletét 1973-ban nyitotta meg Londonban, sokat segített neki Diana Vreeland a divat főpapnője, a Harpers Bazaar, majd a Vogue szerkesztője, aki bíztatta, hogy térjen át a kifinomultabb, elegánsabb formákra.
Blahnik ettől kezdve szexis, fényűző cipellőket, papucsokat, pömpszöket álmodott és tervezett a legpompásabb, ékköves brokátokból, bársonyokból és fényes sevrókból. Cipőit azonban nem csupán szépségükért és minőségükért szeretik, hanem azért is, mert a lábat és a lábfejet is formálják.
Kiscipők nagyban
Ma minden egyes Blahnik-cipő 50 különféle gyártási műveleten esik át – a cipősarkakat a mai napig maga faragja –, ezért az olaszországi Parabiagóban lévő üzemből csupán napi 80 pár lábbeli kerül ki. De minél korlátozottabb a készlet, annál inkább keresik a modelleket. Van, aki szezononként 23 pár Blahnikot vásárol – látatlanban. (képek:http://www.neimanmarcus.com/index.jhtml)
|